- Commercial
- Culturele sector
- Bestaande content
Harmonie: een trailer voor tv en online advertising
Een nieuwe trailer voor TV en online advertising op basis van bestaand filmmateriaal.Een nieuwe trailer van bestaand filmmateriaal
Harmonie is een doldwaze en meeslepende voorstelling die deze zomer door het land tourt. Het is een musical over een orkest dat aan de rand van de afgrond staat, waar liefde en intriges zorgen voor een lach en een traan.
De voorstelling ging in 2023 in premiere en gaat dit jaar, zoals dat heet, in reprise. Voor de campagne wilde het marketingteam graag een nieuwe trailer om te gebruiken als tv-spot en voor video-advertising.
De voorstelling is vorig jaar in z'n geheel op goede kwaliteit gefilmd. De vraag aan ons was daarom: kunnen jullie een nieuwe trailer maken van bestaand filmmateriaal?
Toon of voice en opzet van de trailer
Met elkaar zijn we in gesprek gegaan over het materiaal en de trailer die er moest komen. Wat wil je overbrengen: geef je een voorproefje van het verhaal of gaat het vooral om de sfeer? Welke muziek past er bij? Wil je een hele snelle commerciele trailer of wil je juist het esthetische element naar voren schuiven?
We hebben gekozen voor een vlotte commercial, waarin de vrolijke en luchtige toon van de voorstelling goed tot z'n recht komt. Je krijgt een voorproefje van het verhaal en wordt uitgenodigd de hele musical te komen bekijken.
Horizontaal, verticaal en vierkant
De commercial wordt op verschillende manieren naar buiten gebracht. Om de beste kijkervaring te bieden, hebben we verschillende verhoudingen aangeleverd. Voor de televisiecommercial en YouTube-advertenties zijn de traditionele liggende video's het beste, terwijl op TikTok en Instagram Reels de verticale video's veel beter tot hun recht komen. Op de tijdlijn van Facebook en LinkedIn kun je dan weer beter gebruik maken van een vierkante video.
Zo creëren we de optimale kijkervaring voor elk platform!