- Branding van je werkgeversmerk
- Meermaals inzetbaar
- Je naamsbekendheid uitbreiden
- Het persoonlijk maken van je organisatie
Recruitment & Employer Branding
Onmisbaar in binnen jouw recruitment campagnesWaarom video onmisbaar is in jouw recruitmentcampagne
Recruitmentvideo’s zijn een krachtig middel om jouw bedrijf en openstaande functies op een overtuigende manier te presenteren. Terwijl slechts 20% van de tekstinformatie blijft hangen, wordt maar liefst 80% van visuele content onthouden. Zo geef je op een laagdrempelige manier een indruk van de functie, collega’s en werksfeer en maak je een sterke eerste indruk.
Het heeft de kracht om emoties op te roepen en te zorgen voor een grotere impact. Met een recruitmentvideo geef je kandidaten een échte indruk van de werkomgeving en bedrijfscultuur, nog voordat ze hun sollicitatiebrief versturen.
Hoe maak je een recruitment video?
Het creëren van een recruitmentvideo begint met een duidelijke strategie. We bepalen samen met de klant het doel en brengen de doelgroep in kaart. Voor een jonge doelgroep richten we ons op platforms zoals TikTok en Instagram, met korte, dynamische video's. Wil je professionals bereiken? Dan maken we een campagne die geschikt is voor bijvoorbeeld LinkedIN.
We stellen een functieprofiel op en bespreken de kernwaarden en bedrijfscultuur. Dit vormt de basis voor een authentieke video die kandidaten een goed beeld geeft van de functie én organisatie. Alles wordt afgestemd op de doelgroep en het juiste platform, zodat de video direct de juiste snaar raakt en je de beste kandidaten aantrekt.
De juiste boodschap vertellen
Het succes van een recruitmentvideo hangt grotendeels af van de kracht van de boodschap. Het draait niet alleen om de functie of taken, maar om het overbrengen van de identiteit en waarden van je bedrijf en collega's. De medewerkers zijn uiteindelijk de mensen die de taal van de werkvloer spreken.
Bij het vertellen van deze boodschap is het belangrijk om verschillende perspectieven te belichten. Wij laten medewerkers aan het woord die, vanuit hun eigen ervaringen, de bedrijfscultuur beschrijven en wat zij waardevol vinden aan werken bij de organisatie. Hierdoor geef je niet alleen een breed beeld van de werkomgeving, maar laat je ook het verhaal van de mensen horen en zie je dat er ruimte is voor en groei binnen het bedrijf.
Employer Branding
Naast dat je per functie of vacature kan recruiten kan film ook perfect bijdragen aan jou employer branding.
Met employer branding staat het werkgeversmerk centraal. Het doel is om het unieke karakter van de organisatie te laten zien, door de bedrijfscultuur, waarden en missie naar voren te brengen.
Een sterke employer branding video vertelt de ‘why’ van je organisatie en zorgt ervoor dat potentiële kandidaten zich willen aansluiten bij het team. Daarnaast kunnen testimonials van werknemers of oud-medewerkers een waardevolle aanvulling zijn. Deze persoonlijke verhalen bieden een authentiek beeld van de werknemerservaring en versterken het sociale bewijs, wat helpt bij het overtuigen van toekomstige collega’s.
Short form video
Met mooie beelden en een goed verhaal ben je er nog niet. De video's moeten ook bij het juiste publiek komen.
Van de geschoten content maken wij niet alleen een horizontale film maar houden in de productie ook rekening dat deze ingezet kunnen worden als short form video oor bijvoorbeeld Instagraam Reels, TikTok en Youtube Shorts.
Met deze aanpak kunnen we meerdere korte reels creëren uit bestaande video's, waardoor je niet alleen meer zichtbaarheid krijgt, maar ook meerdere social posts heb. Eén losstaande video brengt weinig teweeg; een reeks aan consistent gepubliceerde reels maakt juist het verschil.
Met deze verticale video's richten we ons op de awareness-fase, waarin je doelgroep een eerste indruk krijgt van je bedrijf en cultuur. Tegelijkertijd blijven de horizontale video's essentieel op landingspagina’s en bij vacatures in de consideration-fase, om potentiële kandidaten te overtuigen en te verdiepen. Door deze combinatie versterk je je hele recruitmentstrategie en benut je bestaande content optimaal.
Zo zorg je ervoor dat jouw boodschap niet alleen gezien wordt, maar ook blijft hangen en leidt tot actie. Met een strategische mix van langere, diepgaande content en korte, pakkende reels versterk je je bereik en impact, en zet je jouw merk neer als aantrekkelijk en authentiek in de ogen van potentiële kandidaten.