Commercial

  • De voordelen
  • Aantrekkelijke presentatie van je product of dienst
  • Voor de korte aandachtsspanne
  • Pure branding
  • Geschikt voor interactieve video
  • Oplossingen
  • Grote- en kleine budgetten
  • Identiteit benadrukken
  • Lancering campagne
  • Naamsbekendheid vergroten

Intro

Met een goed doordachte en doeltreffende commercial kan je impact maken. Het is een effectief middel voor massacommunicatie, en daarmee voor het vestigen van je naamsbekendheid en het bereiken van je gewenste doelgroep. Met een scherp oog voor details, en de koers van jouw algehele marketingmix in ons achterhoofd, zijn wij in staat om de kernwaarden en de gewenste boodschap over te brengen in een gelikte videoproductie. Zie het voor jezelf.

Wat is een commercial?

Een commercial is een marketingmiddel dat veelal wordt ingezet om producten, diensten of merken aan een grote groep te presenteren. Het is een vorm van adverteren dat vaak te zien is op televisies, radio, bioscopen en andere massacommunicatie kanalen. Commercials hebben vaak een kort format en zijn bedoeld om de aandacht van het publiek te trekken, een boodschap over te brengen en de kijker aan te zetten tot actie.

Waar moet een goede commercial aan voldoen?

Een goede commercial getuigt van focus en is gericht op het bereiken van een specifiek doel. Dit kan bijvoorbeeld het vergroten van de merkbekendheid zijn, het stimuleren van verkoop, maar ook het stimuleren van een emotionele verbinding met je buyer persona. Naar ons weten hangt de effectiviteit van een commercial af van een aantal criteria. Voldoet je commercial aan deze criteria, dan is de kans groot dat deze een langdurige indruk kan achterlaten bij je doelgroep.

Een duidelijke boodschap

De boodschap van een commercial moet helder en begrijpelijk zijn. Ook hier moet dus focus in zitten. De belangrijkste boodschap moet gemakkelijk door de ontvanger te verwerken zijn. Anders ontstaat er verwarring, en dat heeft op meerdere aspecten een negatief effect op je tentoongestelde product, dienst of merk.

Creativiteit en originaliteit

Creativiteit en originaliteit zijn zeer belangrijke criteria. In het hedendaagse overgoten medialandschap is een originele boodschap essentieel om de aandacht van je publiek te trekken en vast te houden. Je moet opvallen. Hiervoor kunnen visuele elementen zoals humor, muziek en storytelling voor ingezet worden. Zo kun je door het vertellen van jouw authentieke verhaal je klanten op gevoelsniveau aan jouw bedrijf verbinden.

Doelgerichtheid

In het begin werd al benoemd dat gerichtheid een pre voor succes is. Het is dan ook de bedoeling dat je commercial zich op een specifieke doelgroep richt. Hiervoor moet je allereerst inzicht hebben in de kenmerken en gedragingen van je doelgroep zodat je er op in kan spelen met een treffende commercial.

 

Welke soorten commercials zijn er?

Er kunnen verschillende soorten commercials benoemd worden, allen met een eigen format en doel. Wij zetten er hier twee voor je uiteen.

Online commercial

Een online commercial is vaak gericht op het ‘verzamelen’ van zoveel mogelijk weergaves. Online commercials zijn vaak onderdeel van een brede marketingmix en worden tegelijkertijd op meerdere kanalen gedistribueerd. Binnen deze vorm van commercials kunnen ook weer verschillende vormen aangenomen worden zoals videoadvertenties, display-advertenties, zoekmachine-advertenties en in-feed advertenties. De vorm is uiteindelijk afhankelijk van het doel.

Viral commercial

Een viral commercial is een vorm van adverteren dat zich richt op een hele snelle verspreiding op social media kanalen en andere platforms. Hiervan is dan ook het doel om zo snel mogelijk de aandacht van het publiek te trekken, en nog belangrijker, deze je video te laten delen. Want dat is waar de exponentiële groei ontstaat. Daarvoor moet je virale video van creativiteit en originaliteit getuigen. In een korte boodschap moet het een emotionele impact hebben op de kijker. Vaak zijn het de humoristische of ambigue video’s die het meest succes hebben.

 

Wil je een commercial laten maken?

Heb je een nieuw product dat je wil introduceren bij een nieuwe doelgroep? Of wil je bijvoorbeeld je naamsbekendheid vergroten door je merk in de spotlights te zetten met een pakkende commercial? Of heb je nog nog wat vragen over de mogelijkheden van dit middel? Hoe dan ook, neem gerust contact met ons op dan helpen wij je verder.

Contact

Wat we nog meer doen

Nouryon - Corporate

Corporate movie

HyCC - Corporate

Corporate movie

Lazer - commercial

Lazer kids helmet

Leertouwer - Corporate

Leertouwer

Doorrood - commercial

Apenheul bumpers en commercial